I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


19. jan. 2014

Chillisådd i snøstorm

Det har vært et forrykende snøvær de siste dagene her nede i sør. Snøen har nådd nye høyder og armene er utslitte. Nå synes jeg det holder i masse. Jeg var sikker på at vi fikk en grønn vinter i år – vi started ganske bra – men så kom bomben!

Hjelper ikke å klage uansett, så det er jo bare å brette opp ermene og få unna det værste. Drivhuset var “nesten” nedsnødd… i hvertfall på den ene siden! Her var det viktig å få bort mesteparten. Da jeg har på varme inne i drivhuset så er det med på å “smelte” snøen utenfor. Men ikke smelte bort..bare gjøre den mer kompakt og tung. Faren er at dette velver innover med for stort press til slutt. Da ryker platene og plantene inne i drivhuset. Ikke ønskelig nei.

DSC_0106DSC_0108

Heldigvis så legger det seg ikke noe særlig på taket. Det meste har sklidd ned av seg selv, og noe ved min hjelp ved bruk av kost. Inne i drivhuset er det ikke så mye anntydning til vinter. Fuchsia har fortsatt en og annen blomst. Men jeg har klippet ned de fleste nå.

DSC_0103DSC_0105

Inne er frøsodden i full gang. Blodbeger ble sådd i slutten av desember – tror det bar 29 desember. De har virkelig kommet seg i rekordfart må jeg si! Må snart i gang med prikling her…

DSC_0110

I dag har jeg også fått en del chilli i jorda! Dette er første året jeg prøver meg på disse. Frø har jeg fått fra Elisabeth som har utrolig mange forskjellige sorter som hun prøver ut. Kan ses på hennes blogg her!

DSC_0109DSC_0111

å er det bare å vente i spenning. Håper om ikke alle spirer, at minst en av hver sort kommer opp!

Neste sådd blir muligens neste uke. Må bare få tak i flere “kuvøser” da jeg har bruk de fleste allerede.

1 kommentar:

Blogger sa...

If you're looking to lose weight then you absolutely need to start using this totally brand new custom keto diet.

To create this service, licenced nutritionists, fitness trainers, and professional chefs joined together to provide keto meal plans that are effective, decent, economically-efficient, and fun.

Since their launch in early 2019, thousands of clients have already transformed their body and health with the benefits a professional keto diet can give.

Speaking of benefits: clicking this link, you'll discover 8 scientifically-tested ones provided by the keto diet.