I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


11. juni 2012

Japaner, Kiwi og blomstrende stiklinger…

Det er alltid gøy med noe nytt… Og denne gangen var det faktisk min kjære som bestemte hva som skulle være med hjem!!

Sist vi var en tur på Bo Grønt i Vågsbygda, fikk han øye på en busk som han ikke kunne glemme..så når lørdagens kjøretur endte opp på hagesenteret, måtte bare lommeboka opp fra baklomma!

Dette er en Acer “Marlo” (Japanese Maple) og jeg synes den var stilig!

DSC_0022

Når “Japaneren” får vokst seg til litt blir det en deilig fargeklatt i hagen Smilefjes med åpen munn

Neste valg falt på to busker fra New Zeland. Hebe “Heartbreaker”

DSC_0017

..og Hebe “Goldrush”…

DSC_0018

Jeg tror disse kommer til å bli spennede i blomsterbedet som er på gang…

Foreløpig har jeg bare fått gravd opp gresset der det nye bedet skal ligge….for regnet (frekk som bare det) kom og ødela hele morroa for meg! Men nå ser det ut til at sola har kommet for å bli en liten stund igjen. Håper å ha det ferdig til helgen.

Ellers begynner det å komme blomster på stiklingene jeg fikk av Ann Kristin tidligere i våres! 

DSC_0004

 

Ikke vet jeg hva noen av stiklingene heter ennå da jeg ikke fikk skrevet noen navnelapper… Men det kan jeg fikse senere når de alle står i blomst Smilefjes som blunker

Uansett så ser denne rimelig lovende ut !!

 

 

En ny hengepelargonium ble også med på kjøpet. Jeg falt for denne som helt sikkert er del av den nye “Pac” serien. Som vanlig var det ingen navn på hengeren… men da “guttungen” som sto i kassa skulle skanne plantet, kom den opp som “Hibiskus”. Ikke noen bombe at det ikke ble noen reaksjon fra hans side…. men jeg derimot! Jeg tror han skannet lappen 3 ganger før han tok mitt ord på at “her har det nok kommet på en feil lapp ja…” Sukk… Men fine var de nå…

DSC_0010

Nå begynner det å bli litt fult rundt om i Paviljongen! Spørs om det blir litt vel trangt når alt får vokst seg til og blomstrer! Den ene av Sufinaen hadde forresten en stilig fargekombinasjon.

DSC_0011

 

Jeg er veldig spent på å se hvordan det blir med “lime” i denne kombinasjonen… Men nå er jeg litt usikker på hvilken av pottene jeg plantet Lime’n i.. Jeg har nok ikke vært så flink til å merke de forskjellige pottene.. Skal skjerpe meg til neste år…*kremt*

 

 

En fuchsia fikk også være med meg hjem…   DSC_0014

Jeg vet jo selvfølgelig ikke hva denne heter heller… Du vet ..Plantasjen!! Finner nok ut av det etter hvert  - pytt pytt.

 

Det har det vært rimelig kaldt her nede i sør, og det merker jeg godt på plantene. De har ikke kommet så langt som ønskelig i blomstringen sin ennå. Men nå venter jeg straks en eksplosjon!! Smilefjes med åpen munn Sommeren MÅ jo være rett rundt hjørnet nå – ikke sant? Optimist som alltid !!

Ingen kommentarer: