I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


26. aug. 2010

Frø, giftbrodder og lammet smakssans…

Så var det torsdag og atter en dag er jeg med på skolen!

Jeg har altså fått så mye spennende i posten i det siste! Det har kommet pelargonium stiklinger og til slutt frø! Sistnevnte kom fra Pelargonium Oasen og der var det masse spennende kan du tro. En del villarter som jeg ikke har noe kjennskap til i det hele tatt. Og jeg må si at frøene ser skikkelig stilige ut med den lille spiralen de har til hale! Dette er jo bare så utrolig morsomt! Det gjør liksom ikke noe at sommeren er over for denne gang, for det betyr bare at neste sesong nermer seg med stormskritt :-) Se her på alle frøene…og det kjempe koselige kortet som lå i konvolutten! :-D

Pelargonium frø

Nå har jeg altså totalt 9 pellis-stiklinger, 2 voksne pelliser og 4 fuchsia stiklinger i vinduskarmen. Så her har jeg altså gått fra å bare ha en eneste grønn plante i hus de siste 5 årene, til å snart ha fylt opp vinduskarmene med blomster…og flere kommer etter jul :-))

Jeg har forresten funnet ut at det ikke er så ille å måtte kjøre gubben til skolen og vente på ham i de 2,5 timene kurset tar… For siden jeg ikke kan finne på så alt for mye sprell her (været er for dårlig til det, ellers kunne jeg gått rundt i byen) har jeg endelig tid til å strikke videre på genseren til min kjære som jeg begynte på i våres… og jeg kan også høre på lydbøker (for øyeblikket så hører jeg på “Menn som hater kvinner”), så da får jeg unnagjort flere ting på en gang! Deilig :-)))

En ting som derimot ikke er noe deilig, er det vepsestikket jeg fikk på underarmen i dag. Da jeg skulle kjøre hjem etter jobb, satte jeg meg inn i bilen – uvitende om at en hevngjerrig veps lurte i kulissene..og så fort jeg fikk satt på meg bilbelte, “stakk” den til ! Driiiiiiiiit vondt med stikk på et så ømfintlig sted skal jeg fortelle deg! Jeg hoppet ut av bilen med et villt utrykk i ansiktet og viftet febrilsk med armene.. Folk rundt må jo ha trodd at jeg var stein stokke gal!! Den kom seg ut til slutt. Og før jeg satte meg inn igjen for å kjøre – sjekket jeg grundig resten av bilen om denne hadde tatt med seg noen kamerater… (Bikja satt i baksetet med et uforstående blikk i øynene… “Mor har rabla” )

Det værste med et slikt stikk er ikke selve stikket (som i og for seg er vondt nok) men at det i etterkant føles som om du blir stukket om og om igjen ettersom giften sprer seg! DØD over veps sier nå jeg… For hvilken nytte har den? Jeg bare spør…

Var i butikken i dag… Fant noe nytt… Måtte teste det nye…

Wasabi nøtter

 Nå er jeg utrolig glad i sushi med wasabi – så når jeg så denne pakken i butikken – så måtte jeg bare ha…

Dette minner om chilli nøtter i utseende. Samme størrelse nøtter med et skall krydret med hot og spicy wasabi. Forskjellen er at disse er grønne! Noe som i og for seg egentlig er en liten turn off…

Det jeg elsker med wasabi er at den gir deg et kikk som du virkelig kjenner i nesa og bihulene! Men det tar ikke mange sekunder før den brennende følelsen er over – i motsetning til chilli som kan brenne i laaange tider (som jeg ikke er så begeistret for)

Så da var det smaksprøven da. Tøff som jeg er (tror jeg) tok jeg 3 stk i munnen samtidig…

Et feilsteg fra min side… et par sekunder tror jeg rett og slett at jeg ikke var helt tilstedeværende… Jeg sto nesten å hoppet på kjøkkengulvet med knyttede never!! WOW HOT HOT HOT HOT !!!!! What a KICK !!

Men det var i grunnen alt… Ettersmaken var heller vond. Tror ikke dette blir en gjenganger her i huset nei. Så da er denne utprøvd og nedstemt…  Neste!!

3 kommentarer:

Margareth sa...

AAAuuu, vepsestikk er jo driiitvondt!!
De voksne pellisene kan du vel kaste ut på verandaen? De tåler en minusgrad om de må.
Lykke til med strikkinga!!!
(Jeg kan ikke se bildet av wasabinøttene?!)

Margareth sa...

Æee...vepsestikk..jeg er kjempeallergisk mot veps, så jeg er hvertfall hysterisk for disse surrene insektene *grøsser* Håper det blir fort bra igjen. Og de Washabinøttene, ja de har jeg smakt også. Det var rene krutt tønna i munnen min, vet ikke om jeg skal kjøpe så veldig mange pakkene av de *ler*

Margareth sa...

Charlotte: Får du ikke opp bildet om du trykker "refresh" ? Jeg skulle gjerne hatt de store ute, men været er jo så ustadig her! Det regner og er sol om hverandre annen hver dag! Ikke har jeg noe overbygg her heller (ikke før til neste år når jeg får meg en paviljong på enden av terrassen!)
Elisabeth: Jeg er glad jeg ikke er allergisk mot disse... i fjor fikk jeg 2 stikk i nakken...en den ene uka...så en til neste uke..bare som prikken over i'en vet du. Noe herk er disse vepsene!