I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


13. aug. 2010

August og løk-bestilling!

Det kommer nok til å bli en del “min første” i det kommende året!

En av dem er tulipan-løker. Det har jeg nemlig ikke prøvd meg på før. Så nå har jeg fått bestilt litt forskjellige løker som jeg skal prøve meg på. De er bestilt fra Hageglede og vil komme en gang i løpet av høsten.

Dette skal bli spennende altså! Jeg er i skikkelig blomster-modus for tiden. Kanskje feil tid på året å være det, men tenk å masse det er for meg å glede meg til :-) Dette er en helt ny verden som har åpnet seg for meg! Og som alt annet må jeg prøve og feile også på dette området. Om jeg får til noe av det jeg prøver meg på er det jo fantastisk gøy. Om ikke, så prøver jeg igjen. De som jeg har fått bestilt i dag er følgende: (bilder lånt fra Hageglede)

 

Tulipan-Toronto-10-stk_full_plant

 

Tulipan Toronto. Denne er jo en selvfølge da min mann er fra Canada!! (merk navnet)

 

 

 

Tulipan-Purple-Prince-10-stk_full_plant

 

Tulipan Purple Prince. Har en liten forkjærlighet til lilla/syrin farger!

 

 

Tulipan-White-Dream-10-stk-NY_full_plant

 

Tulipan White Dream. Enkel men tøff sammen med nedenforstående.

 

 

 

Tulipan-Queen-of-Night-10-stk_full_plant

 

Tulipan Queen of Night. Er megatøff synes jeg! Elsker det som er utenom det vanlige.

 

 

 

Tulipan-Shirley-10-stk-NY_full_plant

 

Tulipan Shirly. Denne ser bare helt delikat ut spør du meg. Blir spennende å se hvordan den blir.

 

 

 

Tulipan-Gavota-10-stk_full_plant

 

Tulipan Gavota. Fin blanding av farger om den ikke har for mye gult i seg. Jeg har igrunnen aldri vært fan av gul så vi får se.

 

 

 

 

Da har jeg en liten blanding av tidlig og sene tulipaner om jeg ikke tar helt feil. Disse blir mest sansynlig plantet i potter da jeg ikke er så intressert i at naboungene skal gå på “blomster-slang”. Dette er noe jeg har lyst til å nyte til våren. Disse blant andre som jeg helt sikkert kommer til å få kjøpt etter hvert. Men jeg får ta litt om gangen. Jeg kan ikke handle over styr, for så å risikere å bli lei før sesongen starter.

Andre blomster som jeg har lyst til å prøve meg på er Blodbeger og Clematis. Det er plass nok for dem å klatre her på terassen så det er ikke noe problem. Så er de jo så nydelige da! Kanskje også litt Erteblomst og Lavendel..

Om det er andre “lette” blomster som er greie å prøve seg på for meg, så kom gjerne med en kommentar! Setter stor pris på det :-)

2 kommentarer:

Margareth sa...

ÅÅÅh så gøy med løkbestilling!!
Ja det må jeg også gjør i år.
Men den Gavota, den dukket opp hos meg i våres. HAR virkelig aldri kjøpt den. Men den er stilig som bare det!!! Men det ER gul.. men det gjør ikke noe.

Margareth sa...

Hmmm.. kanskje det var "løk-feen" som plantet den hos deg.. ;-) Det er vel ikke umulig at noen løker kan bli byttet om på? Uansett så skal det bli gøy å se :-)